شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

لندن: پرداخت نکردن قبض برق موجب شد که مردی 27 سال از عمرش را در تاریکی سپری کند.

این پیرمرد که هم‌اکنون 74 سال دارد از نزدیک به 3 دهه پیش قبوض برق خانه‌اش را پرداخت نکرد و شرکت برق هم پس از ارسال هشدار‌های متعدد، برق این واحد مسکونی را قطع کرد.

این مرد در طول همه این سال‌ها تنها با استفاده از نور شمع خانه‌اش را روشن می‌کرد و به وسایل ارتباط جمعی نظیر رادیو و تلویزیون هم که با برق کار می‌‌کنند، دسترسی نداشت. گفتنی است او برای پخت و پز هم ناچار بود از کپسول‌های گاز استفاده کند. این مرد در حال حاضر 67 هزار پوند به شرکت برق بدهکار است.

سرقت خودروی نامزد

میشیگان: جوان 23 ساله‌ای که در نخستین ملاقات با نامزدش خودروی او را سرقت کرده بود به دام پلیس افتاد. این مرد جوان به صورت اینترنتی با نامزدش که در شهر دیگری ساکن بود آشنا شده بود و آنها برای ملاقات یکدیگر و برنامه‌ریزی مراسم ازدواج یک رستوران را انتخاب کردند.

آنها نزدیک به یک ساعت در این رستوران نشستند و گران‌ترین غذا‌ها را سفارش دادند اما دست آخر جوان 23 ساله به بهانه سیگار کشیدن از رستوران خارج شد و نامزدش را تنها گذاشت.

او که تصور می‌کرد به زودی پسر جوان باز می‌گردد در رستوران منتظر ماند اما ناگهان متوجه شد، وی بدون پرداخت صورتحساب از رستوران خارج شده و خودرو‌اش را نیز سرقت کرده است . این زن با مراجعه به پلیس و چهره‌نگاری نامزدش به پلیس در دستگیری او کمک کرد. این مرد احتمالا به حبس محکوم خواهد شد.

درخت مصنوعی

لیورپول:  گروهی از محققان به فکر تولید درخت مصنوعی افتاده‌اند. از آنجایی که آلودگی هوا به یک معضل جهانی تبدیل شده است و درختان موجود، قادر به تصفیه این حجم از هوای آلوده نیستند، محققان می‌خواهند با استفاده از این درختان مصنوعی به پاک شدن هوای شهر‌ها کمک کنند.

این درختان دی‌اکسیدکربن موجود در هوا را همانند درختان معمولی جذب کرده و اکسیژن تولید می‌کنند. دانشمندان امیدوارند با تولید گسترده این درختان و کاشت آنها در نقاط مختلف مشکل آلودگی هوا را تا حدود زیادی حل کنند.

گفتنی است انگلیس 10 میلیون پوند برای بررسی امکان اجرای این پروژه و کارایی آن هزینه کرده است. در صورت به نتیجه رسیدن این پروژه طی 10 تا 20 سال آینده شاهد کاشت گسترده درختان مصنوعی در شهر ها و مناطقی که از نظر جغرافیایی خشک محسوب می‌شوند، خواهیم بود.

در خانه‌ها را قفل کنید

منچستر: بی‌توجهی تعداد زیادی از مردم به قفل کردن در خانه‌هایشان به خصوص در هنگام شب و سوء‌استفاده سارقان از این فرصت موجب شده است که ماموران پلیس نیمه شب به در خانه شهروندان مراجعه کنند.

در این طرح ماموران پلیس قفل بودن در خانه‌ها و دیگر راه‌هایی را که سارقان می‌توانند از طریق آن وارد منازل شوند،کنترل کرده و در صورت برخوردن به موردی که درها قفل نشده باشد، ساکنان خانه را از خواب بیدار کرده و در این مورد از آنها توضیح می‌خواهند.

آمار منتشر شده از سوی مرکز پلیس حاکی از آن است که درصد بسیار قابل توجهی از سرقت‌ها در هنگام شب اتفاق می‌افتد و در این بین خانه‌هایی بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند که ساکنان آنها فراموش کرده‌اند در و پنجره‌ها را قفل کنند.

البته قبلا چنین طرحی در مورد خودروهای پارک شده کنار خیابان که قفل نشده بود اجرا شده بود.

کد خبر 88973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز